De algemene voorwaarden doen dienst als algemene verkoopsvoorwaarden bij verkopen op de website van M&R shop en andere gerelateerde websites en domeinnamen.

I – De identiteit van de onderneming

Benaming: M&R shop
Zetel: Haneveld 28,2440 Geel
BTW-identificatienummer: BE 0548.732.958

Retouradres:
M&R shop
Haneveld 28,  2440 Geel, België ( geen bezoekmogelijkheid )

II – Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de onderneming en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen onderneming en klant.

III – De overeenkomst

De overeenkomst komt tot stand na de bevestiging door de onderneming van de bestelling van de klant. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de klant duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

IV – Herroepingsrecht en de voorwaarden en wijze van uitoefening

1. Bij de aankoop van goederen heeft de klant de mogelijkheid de overeenkomst te herroepen gedurende veertien kalenderdagen zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief. Deze herroepingstermijn gaat in op de dag na de levering van het goed aan de klant of een vooraf door de klant aangewezen en aan de onderneming bekend gemaakte vertegenwoordiger.
2. Teruggestuurde artikelen worden enkel geaccepteerd wanneer het goed met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking op het retouradres van de onderneming worden teruggestuurd per aangetekend zending of tegen ontvangstbewijs. Het ontvangstbewijs geldt als bewijs van datum. Gevlekte, gebruikte, beschadigde of ernstig gekreukte artikelen worden niet aanvaard.
3. Binnen de veertien werkdagen na de verzending van het aangetekend schrijven om beroep te doen op het herroepingsrecht dient de klant de koopwaar aan het retouradres van de onderneming terug te sturen met alle middelen en op eigen risico en kosten.

V – Kosten in geval van herroeping

1. De kosten van verzending zijn voor rekening van de klant; verzendkosten die de klant heeft betaald om zijn bestelling te ontvangen, zijn niet terugvorderbaar. De klant zal wel aanspraak maken op terugbetaling van de prijs van het gekochte goed, mits aftrek van mogelijk ontvangen kortingen.
2. Indien de klant een bedrag betaald heeft, zal de onderneming dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch ten laatste binnen dertig dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

VI – Uitsluiting herroepingsrecht

Herroepingsrecht is uitgesloten in volgende gevallen:
a. betreffende de levering van diensten waarvan de uitvoering met instemming van de klant begonnen is vóór het einde van de herroepingstermijn;
b. betreffende de levering van goederen die volgens de specificaties van de klant zijn vervaardigd of die een duidelijk persoonlijk karakter
c.  betreffende goederen die snel kunnen bederven of verouderen of die een beperkte houdbaarheid hebben
d.  betreffende verzegelde goederen die – om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne – niet geschikt zijn om te worden teruggezonden wanneer de verpakking geopend is
e.  betreffende goederen waarvan de aangehechte prijskaartjes verwijderd zijn

VII – Levering en uitvoering

1. Als plaats van levering geldt het adres dat de klant aan de onderneming kenbaar heeft gemaakt.
2. De levering van producten zal in de mate van het mogelijke gebeuren binnen het tijdstip dat in de individuele orderbevestiging is doorgegeven. Foutieve doorgegeven leveringsadressen zijn de verantwoordelijkheid van de klant en kunnen aanleiding geven tot extra kosten.
Behoudens andersluidend beding omvatten de onderneming haar prijzen niet het transport en de levering van de goederen bij de klant. De kosten van transport en levering worden afzonderlijk vermeld.
De vermelde leveringstermijnen zijn niet bindend, maar worden louter als aanwijzing gegeven. De onderneming heeft het recht gedeeltelijke leveringen te verrichten.
3. Levert de onderneming de goederen niet ten laatste op de overeengekomen datum (indien er een datum vermeld is op de bestelbon of het contract), dan moet de klant de onderneming schriftelijk aanmanen. Als de goederen één maand na deze aanmaning nog niet geleverd werden, dan staat de onderneming in voor de werkelijk geleden schade die de klant eventueel lijdt door de te late levering, met een maximum van 10% van het totale verkoopbedrag.
4. Het risico gaat over op het moment waarop de goederen de magazijnen van de onderneming, of deze van haar partners, verlaten, zelfs indien dit door de zorgen van de onderneming of in de opdracht van de onderneming geschiedt.

VIII – Eigendomsvoorbehoud

De geleverde goederen blijven de eigendom van de onderneming tot de volledige betaling van de prijs, inclusief alle kosten en lasten, nalatigheidsinteresten en vergoedingen. Bij niet betaling behoudt de onderneming het recht om de goederen terug te nemen, van rechtswege en op kosten van de klant.

IX – Betaling

1. De door de klant verschuldigde bedragen dienen onmiddellijk en integraal te worden voldaan op het ogenblik van het sluiten van de overeenkomst op de onderneming haar zetel te Koning Albertstraat 51, 2440 Geel, netto zonder korting, tenzij anders op de factuur vermeld.
2. De klant heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de onderneming te melden.
3. In geval van wanbetaling van de klant heeft de onderneming behoudens wettelijke beperkingen, het recht om interesten aan 10 % per jaar en een schadevergoeding van 10 % op het factuurbedrag (met een minimum van 30 euro) te vorderen.
4. Elke klacht betreffende de facturen dient, om ontvankelijk te zijn, gedetailleerd bij aangetekende brief te worden geformuleerd binnen drie dagen na ontvangst van de factuur.
5. De onderneming behoudt het recht om bij elke gehele of gedeeltelijke niet-betaling van een factuur op de vervaldag of enige andere inbreuk van de klant op zijn verbintenissen onder de overeenkomst, van rechtswege en zonder ingebrekestelling, de uitvoering van alle overeenkomsten met de klant te schorsen of deze met onmiddellijke ingang te beëindigen, zonder enige gerechtelijke tussenkomst en alle zelfs nog niet-vervallen schuldvorderingen onmiddellijk op te eisen, niettegenstaande vroegere overeenkomsten en onverminderd enig ander recht dat de onderneming kan laten gelden.
6. Het niet onmiddellijk optreden tegen een tekortkoming van de klant, kan in geen geval worden beschouwd als een verzaking vanwege de onderneming om haar later op deze tekortkoming te beroepen.

X – Klachtenregeling

Klachten dienen, op straffe van verval, de onderneming toe te komen: (a) in geval van klacht wegens niet-conforme levering, acht dagen na de levering en (b) in geval van verborgen gebreken twee maanden na ontdekking van het gebrek, of na het moment waarop dergelijke ontdekking redelijkerwijze had kunnen gebeuren, en binnen de wettelijke garantietermijn. Het in ontvangst nemen van de goederen door de klant dekt elk mogelijk gebrek of niet-conformiteit die dan kon worden vastgesteld. De klacht moet overgemaakt worden per aangetekende zending of tegen ontvangstbewijs. De datum van het ontvangstbewijs geldt als bewijs van tijdig klacht.

XI – Geschillen

1. Op alle overeenkomsten tussen de onderneming en de klant is uitsluitend het Belgische recht van toepassing.
2. Alle geschillen die voortvloeien uit overeenkomsten tussen de onderneming en de klant vallen onder de uitsluitende bevoegdheid van de rechtbanken waar de zetel van de onderneming is gevestigd. De onderneming zal echter tevens elke andere rechtbank, bevoegd volgens de wettelijke bepalingen kunnen vatten, dus ook de rechtbank van de plaats van de klant.

XII – Overmacht

De onderneming is niet aansprakelijk voor een vertraging in de uitvoering of voor een niet-uitvoering van de verbintenissen omwille van gebeurtenissen buiten haar normale controle, inbegrepen productieonderbrekingen, moeilijkheden bij aanvoer of tekorten aan grondstoffen, werkkrachten, energie of transport of vertragingen in transport, stakingen, lock-outs, werkonderbrekingen of andere collectieve arbeidsgeschillen, die hetzij haarzelf, hetzij haar leveranciers raken, en dit zelfs indien deze gebeurtenissen voorzienbaar zijn.

XIII – Scheidbaarheid

Indien een artikel van deze voorwaarden wordt nietig verklaard, zal deze nietigheid de geldigheid van de overige artikelen niet aantasten.
Bezoek onze winkels


Specifiek vraagje dat niet in de FAQ voorkomt?
Stuur ons een bericht en we voorzien je zo snel mogelijk van een antwoord!
Neem contact op

© 2019 - 2020 M&r shop | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie Accepteren
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.